Branding Bureau

Een branding bureau heeft als doel om het verhaal van jouw organisatie naar boven te halen. Wie ben je nou echt? Waarom bestaat jouw merk? Wat is jouw verhaal en wordt dit verhaal goed vertaald naar de buitenwereld?

Branding bureau

Branding is echt super tof om te doen, zowel voor jullie als voor ons. We mogen namelijk echt dichtbij de bron van de organisatie komen. Ben je op zoek naar dé merkstrategie die je echt uniek gaat maken? Of ben je er simpelweg op uit om weer trots te worden op je merk? Hier kunnen wij je verder mee helpen.

Als jouw merk een goed verhaal heeft, dan zal het makkelijker zijn om door te vertellen. Want wat nou, als verkopen gewoon je verhaal vertellen wordt? Je kan zo je doelgroep beter bereiken en mensen fan maken van jouw merk. Maar daarvoor moet je wel je verhaal kunnen vangen en op kunnen schrijven. Dit is precies wat wij met branding doen. Het uitpluizen van een merk, zodat de ware identiteit van een merk blootgelegd kan worden en dat het verhaal op een consistente manier gecommuniceerd wordt. We praten hierover met fonkelende ogen, let maar op. 

Meer weten? Bel even of vul het contactformulier in!

Branding as a service

Phainyx helpt bedrijven bij het duiden van een verhaal. Kan of wil jij het zelf niet vertellen, dan doen wij dat voor je.

Want ook een goed verhaal vertelt zichzelf nog niet. Phainyx werkt vanuit een integrale benadering, en als kameleons leven wij mee alsof we echt onderdeel zijn van jullie organisatie. Om het verhaal op te halen, doorlopen we een aantal stappen.

MERKIDENTITEIT

Merkidentiteit is de basis van storytelling. Storytelling is een strategisch marketinginstrument, waarmee je mensen door middel van je verhaal met je bedrijf verbindt. Het vastleggen van je merkidentiteit is hierin de eerste stap.

Met een echt verhaal hoef je niet meer te doen alsof, je kunt gewoon jezelf zijn. En ja, iedereen heeft een verhaal dat het waard is te vertellen. Onze missie is dan ook om jouw verhaal naar boven te halen, op te schrijven en door te vertellen. Want wanneer jouw verhaal goed is, is die van ons dat ook.

Lees meer over merkidentiteit.

VISUELE IDENTITEIT

Na de merkidentiteit wordt een visuele identiteit opgesteld. Dit is het handboek voor alle visuele uitingen, zodat dit altijd volgens dezelfde regels gebeurt en het merk altijd behouden wordt.

Een huisstijl bestaat uit verschillende kleine onderdelen. Denk hierbij aan templates, patronen en schrijfbenodigdheden. De eerste stap is om de basiselementen die de huisstijl dragen te ontwikkelen, zoals een logo, de lettertypes en de kleuren voor het merk. Deze moeten ontwikkeld en onderzocht worden, zodat ook op lange termijn de huisstijl eenvoudig te gebruiken is. 

Lees meer over visuele identiteit.